Ce trebuie sa stii despre analiza de risc la securitatea fizica

  • 1. Ce reprezinta analiza de risc?

    Analiza de risc la securitatea fizica reprezinta fundamentul masurilor de securitate a obiectivelor, bunurilor si valorilor, transpuse in planul de paza si proiectul sistemului de securitate.

    Analiza de risc la securitatea fizica se face pe baza documentatiei realizata in cadrul procesului de management al riscului, prin care se determina masurile necesare, aplicabile pentru incadrarea riscurilor de securitate in niveluri acceptabile.

    Evaluarea de risc la securitatea fizica este obligatorie pentru toate societatile comerciale care detin cel putin un punct de lucru autorizat. Analiza de risc la securitatea fizica trebuie realizata de experti abilitati inscrisi in Registrul National al Evaluatorilor de Risc la Securitate Fizica (RNERSF), registru aflat pe site-ul Politiei Romane (www.politiaromana.ro).

    Raportul de evaluare este instrumentul prin care evaluatorul de risc la securitate fizica transmite clientului rezultatele si concluziile analizei de securitate.

  • 2. Ce cuprinde analiza de risc?

    • parametrii interni si externi care genereaza riscurile la securitatea fizica a unitatii
    • stabilirea metodei si a instrumentelor de lucru
    • identificarea riscurilor la securitatea fizica, a zonelor de impact, evenimentelor si cauzelor riscului, precum si a potentialelor consecinte
    • analizarea riscurilor la securitatea fizica
    • estimarea riscurilor unitatii beneficiare
    • intocmirea Raportului de evaluare
  • 3. De ce este necesara analiza de risc?

    • constituie fundamentul adoptarii masurilor de securitate a obiectivelor, bunurilor si valorilor prevazute de lege, transpuse in planul de paza si in proiectul sistemului de securitate.
    • asigura identificarea riscurilor, determinarea nivelului de expunere la producerea unor incidente de securitate fizica si sa indice masurile de protectie necesare obiectivului analizat.

    In acest scop va invitam sa ne contactati pentru a va pune la dispozitie oferta noastra personalizata necesitatilor dumneavoastra.

  • 4. Ce documente sunt necesare pentru analiza de risc?

    • copie dupa certificatul de inregistrare;
    • copie dupa documentul care face dovada dreptului de proprietate sau de folosinta asupra obiectivului ce urmeaza a fi analizat;
    • plan de situatie, plan de incadrare in zona (documentatie cadastrala), schite cladiri prin care se prezinta limitele spatiului, cladirile, vecini, cai de acces, etc);
    • planul de paza (daca este cazul);
    • proiectul sistemului tehnic de securitate avizat de organul de politie competent teritorial (doar in cazul obiectivelor preexistente);
    • certificat de calitate si garantie pentru mijloacele de protectie mecanofizice (usi, ferestre, seifuri, case de bani) care sa ateste clasa de rezistenta la efractie – certificare conform standardelor nationale sau europene de profil;
    • certificat de calitate si garantie pentru echipamentele componente ale sistemelor de alarmare – certificare conform standardelor nationale sau europene de profil (doar in cazul obiectivelor preexistente);
    • contractul de prestari servicii incheiat cu societatea specializata de paza si protectie (daca este cazul);
    • contractul de prestari servicii incheiat cu prestatorul serviciului de monitorizare (daca este cazul);
    • contractul de prestari servicii mentenanta/revizii tehnice a sistemelor tehnice de securitate.

Detii un punct de lucru autorizat?

DACA DA, AI NEVOIE DE ANALIZA DE RISC